§ 1. DEFINICJE
- Serwis internetowy – Serwis internetowy dostępny pod adresem: www.fundacja.petra-senior.pl, prowadzony przez Fundację PETRA senior.
- Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu internetowego, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Fundacja – Fundacja PETRA senior z siedzibą w Poznaniu. Adres: ul. Poznańska 19, 60-848 Poznań. Wpisana do Rejestru Stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000748607, NIP: 7811981159, REGON: 381354197.
- Darczyńca – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – przekazująca darowiznę na rzecz Fundacji.
- Operator – operator płatności online, udostępniający platformę płatności elektronicznych, za pośrednictwem której Darczyńca może przekazać darowiznę.
- Klauzula informacyjna – dokument określający zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych Darczyńców przez Fundację, będący spełnieniem przez nią obowiązku informacyjnego, o którym mowa
w przepisach o ochronie danych osobowych, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu. - Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin dotyczy zasad przekazywania darowizny za pośrednictwem Serwisu internetowego.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Fundację w Serwisie internetowym polegają na umożliwieniu Darczyńcy przekazania darowizny, o której mowa w art. 888 Kodeksu Cywilnego na rzecz Fundacji.
- Do skutecznej realizacji usług świadczonych w ramach Serwisu internetowego niezbędne jest połączenie
z siecią, posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z sieci, korzystanie z aktualnej przeglądarki internetowej, a także posiadanie konta poczty elektronicznej.
§ 3. ZASADY I FORMY PRZEKAZYWANIA DAROWIZN
- Korzystanie z Serwisu internetowego jest całkowicie dobrowolne.
- Darowizny można przekazywać 24 godziny na dobę.
- Przekazane przez Darczyńców darowizny, zostaną przekazane na cele statutowe Fundacji PETRA senior.
- Wpłaty z darowizn nie podlegają zwrotowi.
- Przed przekazaniem darowizny, Darczyńca powinien zapoznać się z treścią Regulaminu oraz zaakceptować go.
- Darczyńca może przekazać darowiznę poprzez:
- płatność przelewem zwykłym lub internetowym na rachunek bankowy Fundacji – konto główne Fundacji PETRA senior: 34 1140 2004 0000 3102 7803 8465,
- płatność za pośrednictwem operatora płatności – bramka płatnicza Paynow – usługa płatnicza świadczona przez mBank. Darowiznę można wpłacić za pośrednictwem kanałów płatności udostępnionych przez operatora tj. BLIKIEM, kartą płatniczą, przelewem online.
- Korzystając z formy płatności, o której mowa w pkt. 6 lit. b) niniejszego paragrafu, Darczyńca przed dokonaniem płatności powinien zaakceptować regulamin płatności online, udostępniony przez Operatora.
- Fundacja nie odpowiada za przerwy w dostępie do platformy internetowej Operatora.
- Wszelkie reklamacje związane z przekazaniem płatności za pośrednictwem bramki płatniczej, o której mowa w pkt. 6 lit. b) niniejszego paragrafu, należy kierować do Operatora.
- Płatności internetowe dokonywane za pośrednictwem bramki płatniczej Paynow, o których mowa w pkt. 6 lit. b) niniejszego paragrafu, są obsługiwane przez: mBank S.A.
§ 4. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Fundacja jest Administratorem danych osobowych Darczyńców, przetwarzanych w związku z otrzymaną darowizną.
- Fundacja jako Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz innymi właściwymi przepisami o ochronie danych osobowych. Wszelkie szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zawarte
w załączniku nr 1 – Klauzula informacyjna. - Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją płatności online jest Operator.
§ 5. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
- Fundacja zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu z Serwisu internetowego spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Fundacja zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by takie ograniczenia i przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
- Fundacja zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Fundację, nie wcześniej niż po 7 dniach od dnia ich ogłoszenia.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy o ochronie danych osobowych.
- Regulamin obowiązuje od dnia 22.01.2022 r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu płatności internetowych
Klauzula informacyjna Administratora Danych Osobowych
- Fundacja PETRA senior z siedzibą we Poznaniu. Adres: ul Poznańska 19, 60-848 Poznań wpisana do Rejestru Stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000748607, NIP: 7811981159, REGON: 381354197 jest Administratorem Danych Osobowych (zwanym dalej Administratorem) Darczyńców, zwanych dalej łącznie Darczyńcami.
- Dane osobowe Darczyńców przetwarzane są przez Administratora w celu realizacji umowy darowizny oraz w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze. Zgodnie z zasadą minimalizacji wyrażoną w przepisach RODO Administrator przetwarza wyłącznie te kategorie danych osobowych, które są niezbędne do osiągnięcia celów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym tj. imię i nazwisko.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, Darczyńca może przekazać darowiznę także anonimowo.
- Administrator przetwarza dane osobowe przez okres niezbędny do osiągnięcia celów wymienionych w pkt. 2. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy niż wskazany w zdaniu poprzedzającym, w przypadku gdy takie uprawnienie lub obowiązek nałożony na Administratora wynika ze szczególnych przepisów prawa lub z prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
- Źródłem przetwarzanych przez Administratora Danych Osobowych są Darczyńcy.
- Dane osobowe Darczyńców nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu przepisów RODO. W przypadku, gdyby dane osobowe Darczyńców były przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, Darczyńcy zostaną o tym uprzednio poinformowani, a Administrator będzie stosować zabezpieczenia, o których mowa w rozdziale V RODO.
- Administrator nie udostępnia danych osobowych podmiotom trzecim bez wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą. Dane osobowe bez zgody osoby, której dane dotyczą, mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom prawa publicznego.
- Dane osobowe mogą być powierzane do przetwarzania Podmiotom przetwarzającym takie dane na rzecz Administratora. W takiej sytuacji Administrator zawiera z Podmiotem przetwarzającym umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Podmiot przetwarzający przetwarza powierzone dane osobowe, ale wyłącznie na potrzeby, w zakresie i w celach wskazanych w umowie powierzenia, o której mowa w zdaniu poprzedzającym. Bez powierzenia danych osobowych do przetwarzania Administrator nie mógłby prowadzić swojej działalności oraz realizować zawartych umów. Administrator powierza dane osobowe w szczególności firmom świadczącym na rzecz Administratora usługi, które są niezbędne do bieżącej działalności Administratora.
- Dane osobowe Darczyńców nie podlegają profilowaniu przez Administratora w rozumieniu przepisów RODO.
- Zgodnie z przepisami RODO Darczyńcy mają prawo do:
- bycia informowanym o przetwarzaniu danych osobowych, o którym mowa w art. 12 RODO,
- dostępu do swoich danych osobowych, o którym mowa w art. 15 RODO,
- poprawiania, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania danych osobowych, o których mowa w art. 16 RODO,
- usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), o którym mowa w art. 17 RODO,
- ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 RODO,
- przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO,
- wniesienia sprzeciwu od przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 21 RODO,
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeśli zgoda jest podstawą przetwarzania),
- niepodlegania profilowaniu, o którym mowa w art. 22 w zw. z art. 4 pkt 4 RODO,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), o którym mowa w art. 77 RODO,
z uwzględnieniem zasad korzystania i realizowania tych uprawnień wynikających z przepisów RODO.
- Wszelkie zapytania, wnioski i skargi dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, zwane dalej Zgłoszeniami, należy kierować na następujący adres e-mail: fundacja@petra-senior.pl lub w formie pisemnej na następujący adres Administratora: ul. Poznańska 19, 60-848 Poznań.
- W treści zgłoszenia należy w sposób wyraźny wskazać:
- dane osoby lub osób, których dotyczy Zgłoszenie,
- zdarzenie, które jest powodem Zgłoszenia,
- przedstawić swoje żądania oraz podstawę prawną tych żądań,
- wskazać oczekiwany sposób załatwienia sprawy.